Comert electronic, tranzactionare online si prin internet, toti acesti termeni reprezinta cumpararea si vanzarea de bunuri sau servicii folosind tehnologiile informationale electronice.
Internetul este tehnologia de baza. Dar alte forme de transmitere si procesare a datelor digitale – precum comunicatiile mobile, bazele de date electronice ale clientilor sau software-ul de contabilitate – sunt, de asemenea, folosite de companii. La realizare magazine online, opertaorul trebuie sa stie ce este comertul electronic, care sunt avantajele acestuia si care sunt tendintele actuale in comertul online.
Pe langa procesele de cumparare in sine, comertul electronic include toate procesele care initiaza si proceseaza o achizitie. Un magazin online actioneaza ca o platforma centrala de vanzari pe care potentialii cumparatori nu pot doar sa rasfoiasca gama, ci si sa comande si sa plateasca printr-un sistem digital. Un sistem electronic de gestionare a marfurilor inregistreaza produsul vandut si actualizeaza inventarul. Un cip RFID urmareste ruta de expediere. Sistemele CRM, la randul lor, fac posibila mentinerea contactului cu clientul.
Intr-o definitie mai restransa, comertul electronic formeaza astfel un subdomeniu a e-businessului. Aceasta include toate procesele de afaceri automatizate in care sunt utilizate tehnologiile electronice de informare si comunicare. Scopul utilizarii proceselor de afaceri in mare masura automatizate este de a eficientiza munca si de a creste vanzarile.
Tehnologiile digitale formeaza baza comertului electronic. Furnizorii si cumparatorii fac schimb de date digitale ca parte a comertului electronic. Pot fi implicate tehnologii foarte diferite, ca de exemplu, latimea de banda variaza de la tehnologie radio simpla (de exemplu, Bluetooth) la sisteme extrem de complexe bazate pe inteligenta artificiala (AI).
Pe langa tehnologiile de comunicare precum internetul si telefonia, sunt folosite si baze de date electronice si software de procesare a textului, retelele sociale sau televiziunea servesc drept canale de publicitate, tranzactiile de plata sunt procesate prin online banking, iar chatbotii preiau serviciul pentru clienti. In acest fel, se creeaza o infrastructura digitala larg raspandita de retele fara fir sau cu fir.
Numitorul comun este faptul ca distantele spatiale sunt depasite. Uneori, aceasta inlocuieste complet contactul fizic. Comertul electronic face inutil ca utilizatorii sa mearga la un magazin fizic sau sa caute sfaturi fata in fata.
Termenul „e-commerce”– este derivat din termenul englez „electronic commerce” si inseamna „comert electronic”. Toate procesele legate de cumpararea si vanzarea de bunuri si servicii sunt gestionate prin sisteme digitale – fie ca este vorba de internet, baze de date asistate de calculator sau software de contabilitate.
Scopul comertului electronic este de a optimiza procesele de vanzare astfel incat companiile in cauza sa genereze mai multe vanzari. Toate procesele de lucru legate de vanzari ar trebui sa fie mai eficiente si costurile asociate reduse. Cu ajutorul internetului, companiile au castigat noi canale de vanzare prin magazine online, piete (de exemplu, Amazon) sau platforme de licitatie (de exemplu, eBay).
Ei castiga clienti noi prin intermediul retelelor sociale, reclame digitale si buletine informative si mentin numeroase relatii cu clientii cu un efort relativ mic, folosind sisteme CRM automatizate. Retailerii online decid adesea ce tehnologii si canale de vanzare sa utilizeze in functie de industrie si de obiectivul de afaceri.
Cum poti folosi LinkedIn pentru vanzari?
Cautati in mod activ oportunitati de a intra in legatura cu potentialii clienti pe LinkedIn. Conexiunile tind sa aiba un efect de bulgare de zapada, asa ca, odata ce incepeti sa obtineti conexiuni semnificative, conectarea cu potentiali de nivel al doilea sau al treilea va fi o afacere mai usoara. Daca ti-ai facut cercetarea corect, ar trebui sa poti incepe procesul de construire a relatiilor cu potentiali clienti potentiali. Este posibil sa nu fie pregatiti pentru o solicitare de conectare imediat, asa ca incercati sa le atrageti atentia implicandu-va intr-un grup LinkedIn relevant pentru ambele afaceri.
Uitati de vanzarile outbound pentru moment. LinkedIn este, de asemenea, extrem de important ca instrument de inbound, generator de lead-uri. Totul despre profilul tau LinkedIn si pagina companiei tale pot fi cautate, asa cum am vazut. Daca un prospect este interesat de afacerea ta pe LinkedIn, primul loc pe care il va cauta este pagina companiei tale, asa ca asigura-te ca este bine scrisa, completa si ofera o imagine profesionala a companiei tale. Includeti linkuri curente catre orice evenimente majore, promotii si servicii si asigurati-va ca includeti detalii de contact in afara site-ului.
Deci, pentru a incheia; LinkedIn este un instrument de vanzari, dar nu in modul in care vanzarile sunt intelese in mod obisnuit. Comunitatea factorilor de decizie din LinkedIn vad LinkedIn ca un spatiu sigur in care sunt izolati de abordarile de vanzari directe, in acelasi timp fiind deschisi la posibilitatea de a face afaceri cu conexiuni.
Utilizatorilor LinkedIn le place sa se comporte ca si cum nu ar fi implicati in vanzari, in timp ce exact asta fac – si toti stiu asta. Intelegerea acestei stari de lucruri aparent contradictorii este cheia succesului pe LinkedIn. Conexiunile tale LinkedIn nu vor avea nicio problema cu ideea de a deveni un client al tau, dar o abordare directa este probabil sa le amane.
No Comments