Designul grafic este cunoscut si sub denumirea de design de comunicare. Designerii grafici sunt comunicatori vizuali, care creeaza concepte vizuale precum proximity in graphic design; conceptele fiind create de mana sau folosind software de calculator. Ei comunica idei pentru a inspira, informa sau captiva consumatorii atat prin forme de arta fizica cat si virtuala care include imagini, cuvinte sau grafica.
Scopul final al graficienilor este de a face organizatiile care ii angajeaza sa fie recunoscute si proeminente. Folosind o varietate de media, ei comunica o anumita idee sau identitate pentru a fi utilizate in publicitate si promotii.
Aceste suporturi includ fonturi, forme, culori, imagini, design de imprimare, fotografie, animatie, logo-uri si panouri publicitare. Designerii grafici colaboreaza adesea la proiecte cu artisti, animatori multimedia si alti profesionisti creativi.
In ceea ce priveste tipurile de design grafic, acestea sunt mai multe, iar in continuare aveti posibilitatea de a descoperi 3 dintre acestea. Iata despre ce este vorba!
Proiectare grafica a interfetei cu utilizatorul
O interfata de utilizator (UI) este modul in care un utilizator interactioneaza cu un dispozitiv sau o aplicatie. Proiectarea UI este procesul de proiectare a interfetelor pentru a le face usor de utilizat si a oferi o experienta usor de utilizat.
O UI include toate lucrurile cu care un utilizator interactioneaza, iar aici aducem in discutie ecranul, tastatura si mouse-ul, dar in contextul designului grafic, designul UI se concentreaza pe experienta vizuala a utilizatorului si pe designul elementelor grafice pe ecran, cum ar fi butoane, meniuri, micro -interactii si multe altele. Este sarcina unui designer de UI de a echilibra apelul estetic cu functionalitatea tehnica.
Designerii UI sunt specializati in aplicatii pentru desktop, aplicatii mobile, aplicatii web si jocuri. Acestia lucreaza indeaproape cu designeri UX (experienta utilizatori, care determina modul in care functioneaza aplicatia) si dezvoltatori UI (care scriu cod pentru a face sa functioneze).
Exemple de design grafic al interfetei cu utilizatorul:
- Proiectarea de pagini web.
- Proiectarea temei (WordPress, Shopify etc.).
- Interfete de joc.
- Proiectarea aplicatiei.
Designerii UI trebuie sa fie jucatori de echipa sustinuti atat de abilitati serioase de proiectare grafica, cat si de o excelenta intelegere a principiilor UI / UX, design receptiv si dezvoltare web. Pe langa aplicatiile grafice, au nevoie de cunostinte despre limbaje de programare precum HTML, CSS si JavaScript.
Publicarea grafica
Publicatiile sunt piese cu forma lunga, care comunica cu un public prin distributia publica. Au fost, in mod traditional, un suport tiparit. Designul publicatiei este un tip clasic de design. Ganditi-va aici la carti, ziare, reviste si cataloage. Cu toate acestea, recent a existat o crestere semnificativa a publicarii digitale.
Designerii grafici care sunt specializati in publicatii colaboreaza cu editori pentru a crea machete cu tipografie atent selectata si lucrari de arta insotitoare, care include fotografie, grafica si ilustratii. Proiectantii de publicatii pot lucra ca freelanceri, ca membri ai agentiilor de creatie sau in-house ca parte a unei companii de publicare.
Exemple de design grafic de publicare:
- Carti.
- Presa.
- Buletine.
- Directoare.
- Rapoarte anuale.
- Reviste.
- Cataloage.
Proiectantii publicarii trebuie sa posede abilitati excelente de comunicare, aspect si organizare. In afara expertizei in design grafic, trebuie sa inteleaga gestionarea culorilor, tiparirea si publicarea digitala.
Proiectare grafica de ambalare
Majoritatea produselor necesita o forma de ambalare pentru a le proteja si pregati pentru depozitare, distributie si vanzare. Dar designul ambalajelor poate comunica de asemenea, direct consumatorilor, ceea ce il face un instrument extrem de valoros de marketing. Fiecare cutie, sticla si punga sau recipient, este o sansa sa spuna povestea unui brand.
Designerii de ambalaje creeaza concepte, dezvolta machetele si creeaza fisierele gata de imprimare pentru un produs. Acest lucru necesita cunostinte experte despre procesele de imprimare si o intelegere acuta a proiectarii si fabricatiei industriale.
Deoarece designul ambalajului atinge atat de multe discipline, nu este neobisnuit ca designerii sa se descopere creand alte active pentru un produs cum ar fi fotografia, ilustratiile si identitatea vizuala.
Designerii de ambalaje pot fi un jack-of-all-trade sau se pot specializa intr-un tip specific de ambalaj (cum ar fi etichete sau cutii de bauturi) sau intr-o industrie specifica (cum ar fi jucariile alimentare sau copii). Munca lor necesita abilitati conceptuale si de solutionare a problemelor de varf, pe langa o puternica cunoastere a lucrarilor de imprimare si design industrial.
Acestea trebuie sa fie flexibile pentru a raspunde cerintelor clientilor, marketerilor si producatorilor si sa fie constienti de tendintele actuale .
No Comments