Menu
Blog

Cum se pot clasifica rotile auto?

Cum se pot clasifica rotile auto?

Rotile sunt una dintre partile esentiale ale unei masini si este partea care ii permite sa fie transportata confortabil si rapid. Roata are capacitatea de a genera frecare si adaugarea corespunzatoare a trotuarului, astfel incat pornirea, ghidarea si franarea sa fie efectuate corect.

Atunci cand conduceti o masina, rotile permit circulatia, deci este intotdeauna relevant sa aveti cunostinte despre ele si sa stiti ce tip de piesa de schimb sa achizitionati in caz de urgenta. Recomandam SRZ powder coating.

Tipuri de roti auto

Puteti gasi diferite tipuri de roti care sunt utilizate pentru caracteristicile lor, trebuie remarcat faptul ca exista doua grupuri de tipuri de roti auto, rotile clasificate in functie de structura lor si cele care sunt clasificate in functie de utilizarea camerei.

Rotile masinii in functie de structura lor

  • Cand sunt construite, materialul acestor roti este plasat de straturi intr-o directie diagonala, de unde si numele lor.
  • In acest tip de structura materialele rotii sunt plasate intr-o linie dreapta, fara partinire intre separarile lor. Acest sistem creeaza o rezistenta mai mare pentru roata.
  • Auto-sustinere.Ca si modelul anterior, acesta este plasat intr-o linie dreapta, fara partinire, cu diferenta ca este plasat in acelasi mod pe flancuri; acest lucru ofera o rezistenta si rigiditate mult mai mare rotii.

Rotile masinii in functie de utilizarea camerei

  • Sunt roti folosite in vehicule mari si off-roadere, janta si camera lor sunt intotdeauna de un model specific pentru functionarea lor.
  • Acest tip de roata nu are o camera de aer in schimb are o piesa in partea de jos care impiedica pierderea aerului. Aceasta roata auto este de obicei utilizata pe aproape toate vehiculele.
  • Roti semi-pneum. Sunt modele mici si fabricate din cauciuc, ele sunt de obicei folosite in vehicule de dimensiuni foarte mici, cum ar fi roabe sau masini cu pedale.

Piese pentru roata auto

Este necesar sa se aiba cunostinte despre partile unei roti, in special pot fi definite patru parti, care sunt indispensabile pentru functionarea oricarei roti auto. Aceste parti sunt:

  • Anvelopa.
  • Disculrotii.
  • Supapa.
  • Contrabalansul.

Discul rotii este prima parte a rotii, acesta este un element circular pe care sunt plasate restul pieselor si fixeaza puntile masinii cu suruburi.

Apoi, exista supapa, prin aceasta parte a rotii este ca aerul este introdus pentru a umple camera de aer. Deoarece aerul este introdus sub presiune, anvelopa si discul rotii sunt fixate intre ele, iar evacuarea aerului este impiedicata, astfel incat tractiunea corecta sa fie generata pe trotuar.

Apoi, exista contrabalansul, care este o bucata de plumb care este responsabila pentru suspendarea intre rotile din otel pentru a echilibra masina si a evita vibratiile in timpul conducerii.

Si, in cele din urma, anvelopa. Aceasta piesa este realizata proportional din otel si fibra textila, functia principala a anvelopei fiind de a genera un contact ideal cu drumul si de a mentine un control optim al vehiculului; trebuie remarcat faptul ca realizeaza acest lucru deoarece are scutiri responsabile de tractiune si frecare.

Rotile masinilor in functie de vreme

Exista roti diferite care se adapteaza la fiecare sezon al anului, astfel incat sa poata fi utilizate fara complicatii din cauza vremii.

De ce este important sa reciclezi cauciucuri?

Emisiile globale au crescut cu 6% in 2021, cel mai ridicat nivel de pana acum, iar industria auto este cea mai importanta pentru reglementari guvernamentale mai stricte .

Potrivit unui raport de cercetare si tehnologie a Administratiei Federale a Autostrazilor , aproximativ 280 de milioane de anvelope uzate sunt aruncate in fiecare an. Doar aproximativ 30 de milioane dintre aceste anvelope sunt resapate sau refolosite, lasand restul de 250 de milioane de anvelope uzate sa fie gestionate.

Dar cum sunt gestionate anvelopele uzate si ce s-ar putea intampla daca nu sunt? Sa trecem in revista importanta reciclarii anvelopelor si a vietii pe care anvelopele le pot avea dupa ce cauciucul paraseste drumul.

Anvelopele contribuie in mare masura la problema noastra continua privind deseurile datorita compozitiei lor din cauciuc natural si plastic.

Arderea spontana este posibila in anvelopele uzate, depozitate, datorita suprafetelor lor mari expuse si permeabilitatii la fluxul de aer. Incendiile anvelopelor pot arde cateva zile, uneori luni, degajand fum periculos.

Pe masura ce o anvelopa se defecteaza intr-o groapa de gunoi, compozitia sa chimica se scurge si contamineaza solul si apa din jurul acesteia.

Anvelopele aruncate din depozite devin case pentru insecte purtatoare de boli. Anvelopele se pot umple si cu apa si frunze unde tantarii pot trai si hrani.

Din cauza acestor efecte daunatoare, 38 de state din SUA au interzis aruncarea anvelopelor intregi in gropile de gunoi (adica resturi inca pot fi aruncate), iar 11 dintre aceste state interzic toate anvelopele in gropile de gunoi. Nu numai ca exista motive convingatoare de mediu si de sanatate pentru a recicla anvelopele, ci si motive legale convingatoare.

 

No Comments

    Leave a Reply