Menu
Auto / Blog

Stii care este cea mai importanta parte a motorului masinii tale si cum sa ai grija de el?

Stii care este cea mai importanta parte a motorului masinii tale si cum sa ai grija de el?

Toate piesele unei masini sunt fundamentale, dar unele sunt mai importante decat altele.

Ne vom referi la automobile ca la totalitati complexe,adica ca fenomene integrate de diferite elemente care il hranesc si ii ofera esenta din diferite domenii si puncte de abordare care il fac antiteza unui element simplu.

Stim ca masinile sunt vehicule care necesita multe piese pentru a functiona; nu este suficient sa avem un motor care sa spuna ca avem o masina, sunt necesare multe alte lucruri si integrarea lor pentru a spune ca avem un vehicul care sa ne transporte peste tot.

Putem spune ca exista piese mai importante decat altele? Este o chestiune interesanta. Desi exista piese a caror functionare corecta permite masinii sa marseze si altele care nu, fiecare indeplineste un rol specific in totalitatea complexa care compune, fiind indispensabila intregului. vezi detalii:

Ce alcatuieste motorul?

Vom trece in revista unele dintre partile motorului pentru a va familiariza si mai mult cu obiectul de studiu.

  • Piston: Este un fel de cub inversat, realizat din aluminiu topit in majoritatea cazurilor, golit intern. In partea sa externa are trei caneluri in care sunt introduse inelele si inelul razuitorului de ulei.
  • Tija de legatura : Uneste pistonul cu arborele cotit pentru a converti miscarea liniara si alternativa .
  • Pinion:Este o bucata de otel care articuleaza tija de legatura cu pistonul. Este partea care necesita cel mai mult efort in motor.
  • Racirea motorului:Toate motoarele au nevoie de un sistem de racire care ajuta la disiparea caldurii care nu este transformata in energie utila.

Importanta motorului

Motorul este una dintre cele mai importante componente ale masinii,poate cea mai importanta daca ne bazam pe presupunerea ca inactivitatea sa impiedica vehiculul sa mearga. In acest caz, am putea spune ca motorul este inima masinii.

Ingrijirea motorului se face in principal prin unsul periodic si nu prin fortarea acestuia mai mult . Atunci cand cumparati o masina noua, se pune un accent deosebit pe limitarile si avantajele acesteia si este extrem de important sa va familiarizati cu capacitatile vehiculului dvs.

Cea mai importanta parte intr-o masina

Oricat de curios ar parea, cea mai importanta piesa pe care poate conta o masina nu este ceva mecanic, ci mai degraba organic. Vorbim despre sofer,acea persoana responsabila cu supravegherea masinii in toate aspectele sale.

Ingrijirea motorului, a sticlei, a barelor de protectie, a tevilor de esapament si a masurilor de urgenta este efectuata de o persoana fizica care are grija de bunastarea achizitiei sale. Fara prezenta soferului, masinile isi pierd sensul.

Spunem ca o masina isi pierde sensul fara prezenta unui sofer, deoarece obiectul sau este sa fie condusa de o persoana, aceasta este esenta sa, iar daca nu exista nicio persoana care sa o conduca, atunci masina isi pierde misiunea pentru care a fost creata. Masina are nevoie de intretinere constanta si o atentie sporita, periodic, pentru o buna functionare si pentru o perioada lunga de timp.

Istoria motorului de masina

Istoria automobilului este un drum lung si sinuos, iar identificarea exacta a celui care a inventat masina nu este o chestiune simpla. Dar daca derulati evolutia masinilor pe langa GPS, pe franele antiblocare si pe transmisiile automate si chiar  dupa modelul T, in cele din urma veti ajunge la Benz Motor Car No. 1, veriga lipsa dintre masini si carucioarele trase de cai.

Karl Benz a brevetat automobilul cu trei roti, cunoscut sub numele de „Motorwagen”, in 1886. A fost primul automobil adevarat, modern. Benz a patentat, de asemenea, propriul sau sistem de acceleratie, bujiile, schimbatoarele de viteze, un radiator de apa, un carburator si alte elemente fundamentale ale automobilului. Benz a construit in cele din urma o companie auto care exista si astazi sub numele de Daimler Group.

Benz a brevetat prima masina pe benzina, dar nu a fost vizionarul original al vehiculelor autopropulsate. Cateva momente importante din istoria masinii:

Leonardo da Vinci a schitat o caruta mecanizata, fara cai, la inceputul anilor 1500. La fel ca multe dintre proiectele sale, nu a fost construit in timpul vietii sale. Cu toate acestea, o replica este expusa la Chateau Clos Lucé , ultima casa a lui Leonardo si acum muzeu.

Carele cu vele, propulsate de vant, erau folosite in China cand au vizitat primii occidentali, iar in 1600, Simon Steven din Olanda a construit unul care transporta 28 de persoane si acoperea 63 de mile in doua ore, potrivit General Motors.

Nicholas-Joseph Cugnot, un francez, a construit un vehicul autopropulsat cu un motor cu aburi in 1769. Carutul, conceput pentru a muta piese de artilerie, se deplasa in ritm de mers (2 mph sau 3,2 km / h) si a trebuit sa opreasca la fiecare 20 minute pentru a construi un nou cap de abur.

No Comments

    Leave a Reply

    For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

    I agree to these terms.