Designul grafic este mult mai mult decat crearea de imagini care sa fie placute. Este o forma de comunicare vizuala care ofera informatii, impartaseste idei si convinge publicul sa ia in considerare noi perspective.
„Proiectarea mediaza intre oameni si decizii; indiferent daca este subtil sau evident, designul promoveaza un punct de vedere”, potrivit Institutului American de Arte Grafice (AIGA). Aceasta abilitate de a va conecta cu altii si de a transmite un mesaj face ca designul grafic sa devina un domeniu atat de valoros.
Designerii isi pot folosi abilitatile pentru a spori vanzarile intr-o campanie de marketing, pentru a crea un personaj de desene animate adorabil sau pentru a initia un produs functional care rezolva o problema. Acesti profesionisti creativi isi folosesc abilitatile de proiectare pentru a se conecta cu ceilalti prin munca lor vizuala.
Cum a evoluat domeniul designului grafic
Proiectarea grafica exista de mii de ani. In vremuri mai recente, termenul „design grafic” a fost inventat in anii 1920 de industria tiparitului pentru a descrie elemente de design de baza precum tipografia, crearea logo-urilor si teoria culorilor.
Desi aceste elemente fundamentale ale designului au ramas in mare parte neschimbate, domeniul a evoluat in multe alte moduri in ultimii o suta de ani, mai ales odata cu aparitia erei digitale si a noului software de proiectare.
Fiecare graphic designer si-a unit abilitatile de proiectare cu tehnologia inca de la inventarea programelor de design populare precum Adobe Photoshop® si Illustrator® in 1987. Aceasta evolutie catre noile tehnologii inseamna ca un graphic designer de astazi are mai multe instrumente ca oricand la indemana. Designerii care sunt la curent cu schimbarile in software-ul de proiectare au mereu o sansa buna pentru a-si extinde cariera, indiferent de tipul de design grafic pe care il urmaresc.
Tipuri de design grafic
La fel ca multi profesionisti, designerii grafici isi pot folosi abilitatile intr-o varietate de roluri, in functie de compania sau industria pentru care lucreaza. Versatilitatea cunostintelor de design grafic poate fi pusa in functiune in multe pozitii diferite. Aruncati o privire pentru a vedea ce tip de design grafic va place!
- Design de brand
Designul de brand este un tip de design corporativ care se concentreaza pe identitatea vizuala a unei companii sau a unui produs. Acesti designeri trebuie sa fie in ton cu mesajul de marketing pe care o marca doreste sa il transmita, precum si cu publicul tinta la care doresc sa ajunga.
Fiecare aspect al designului de brand trebuie sa se alinieze la aceste obiective, precum si sa se incadreze in estetica mai larga a companiei sau a organizatiei.
- Tipuri de lucrari produse de catre un astfel de graphic designer: sigle, logo pentru site-uri web, antet de companie, carti de vizita, pliante, brosuri, bannere.
- Aptitudini necesare: Adobe Creative Suite, cercetare de piata, abilitati de comunicare, lucru in echipa.
- Design de imprimare
Este posibil ca era digitala sa fi schimbat lumea designului grafic, dar asta nu inseamna ca nu exista inca o piata pentru imprimare! Acesti designeri grafici sunt specializati in crearea de lucrari care sunt menite sa fie vizualizate intr-o capacitate fizica. De la panouri publicitare la carti de vizita, acesti designeri sunt capabili sa creeze modele digitale care depasesc ecranul si se traduc bine in domeniul fizic.
- Tipuri de lucrari produse de un astfel de graphic designer: brosuri, pliante, panouri publicitare, autocolante, seturi de papetarie, tricouri, cani si alte produse.
- Aptitudini necesare: proiectarea machetei, tiparirea, teoria culorilor, Adobe Creative Suite.
- Designer de produs
Proiectantii de produse isi folosesc priceperea creativa pentru a cerceta, proiecta si dezvolta noi produse. Tipurile de produse pe care le creeaza depind de industria in care activeaza, incepand de la jucarii la instrumente si pana la tehnologie. Acesti designeri efectueaza cercetari de piata pentru a se asigura ca produsul lor va atrage publicul tinta si nu va incalca drepturile de autor ale concurentilor. Apoi vor crea ilustratii timpurii si prototipuri ale desenelor lor inainte de a fi trimise in productie.
- Tipul lucrarii produse de un graphic designer de produs: diverse tipuri de produse, ambalaje ale produselor, modele de marketing, ilustratii ale produselor si prototipuri.
- Aptitudini necesare: cercetare de piata, prototipare, modelare 3D, Adobe Creative Suite®.
Ei bine, acum ca ati vazut ce este designul grafic, cum a evoluat acesta si ati avut posibilitatea de a descoperi 3 tipuri de designeri grafici, cu siguranta in cazul in care aveti nevoie de serviciile unui graphic designer, aveti un minim de cunostinte.
Pentru a descoperi si mai multe informatii si pentru a va imbogati considerabil bagajul de cunostinte inainte de a face alegerea unui graphic designer, in mod evident va trebui sa va indreptati atentia spre HowDoDesign.com.
Dupa ce veti arunca o privire pe site, cu siguranta misiunea de a face alegerea potrivita a unui graphic designer, vi se va parea mult mai usoara.
No Comments