Menu
Afaceri

Ce face un contabil?

Ce face un contabil

Un contabil este un profesionist care este responsabil pentru mentinerea, interpretarea si analizarea informatiilor financiare. Majoritatea acestor profesionisti indeplinesc sarcini in domeniul financiar pentru clienti individuali, in cazul contabililor independenti sau al organizatiilor mari pentru care lucreaza, daca sunt contabili corporativi.

In acest articol, vom folosi termeni comuni in acest domeniu, care ar putea parea similari: contabili si analist financiar, dar care se refera la activitati diferite. In unele companii mici nu exista ambele pozitii, ci in companii mari si, datorita complexitatii finantelor lor, este necesar sa se adopte ambele functii pentru a controla mai bine cheltuielile, veniturile si bugetele. Mai jos descriem diferentele cheie ale ambelor pozitii.

Contabili

Acesti directori trebuie sa aiba o diploma de colegiu in contabilitate si sa se concentreze pe inregistrarea tuturor tranzactiilor financiare.

Contabili certificati si necertificati

Pe de alta parte, contabilii au o pozitie mai inalta si, de obicei, au o diploma in finante, responsabilitatea lor fiind de obicei de a interpreta informatiile economice, mai degraba decat pur si simplu de a le colecta.

Tipuri de contabili

In functie de mediul cu care lucreaza, exista trei tipuri de contabili:

Contabili publici: lucreaza in companii private din orice sector sau pe cont propriu, servind clienti individuali.

Contabilii administrativi: in general, lucreaza in institutii financiare, cum ar fi bancile, uniunile de credit, agentiile de brokeraj si companiile de asigurari.

Contabili guvernamentali: lucreaza in agentii de stat si sunt responsabili de administrarea fondurilor publice ale cetatenilor.

Contabilii certificati pot lucra, de asemenea, la semnaturi de audit extern.

Responsabilitati comune ale unui contabil

In acest articol ne vom concentra pe rolurile pe care le exercita contabilii si, desi acestea pot varia in functie de organizatia in care lucreaza, cele mai importante sunt:

  • Asigura acuratetea documentelor financiare.
  • Se asigura ca informatiile contabile ale companiei respecta legile si reglementarile relevante.
  • Intocmeste declaratiile fiscale si monitorizeaza daca acestea sunt platite corect si la timp.
  • Analizeaza operatiunile financiare, recomanda cele mai bune practici, identifica problemele care apar in timp util si propune solutii strategice pentru ca compania sa functioneze eficient.
  • Sugereaza masuri de reducere a costurilor, de crestere a veniturilor si de maximizare a profitabilitatii companiei.
  • Efectueaza evaluari ale riscurilor si implementeaza o metoda predictiva care furnizeaza date actionabile.

Apeleaza cu incredere la firma de contabilitate Bucuresti Realcont.

Contabilii au, de asemenea, obligatia legala de a actiona onest si de a evita practicile neglijente pentru a se asigura ca inregistrarile financiare respecta scrisoarea cu legislatia relevanta.

Competente cheie

Acestea sunt abilitatile si competentele pe care fiecare contabil trebuie sa le aiba pentru a performa eficient:

  • Atentie la detalii: profesionistii contabili trebuie sa acorde o atentie deosebita tuturor detaliilor pentru a mentine acuratetea datelor si pentru a le mentine bine organizate pentru o referinta usoara.
  • Datorita cantitatii mari de date financiare pe care contabilii le gestioneaza, este usor sa faceti greseli, dar in acest domeniu, cele mai simple greseli ar putea duce la consecinte dezastruoase pentru companie daca nu sunt corectate la timp.

Cum a inceput istoria contabilitatii?

Cea mai mare parte a documentelor se refera la gestionarea unei proprietati mari, private este numita dupa Heroninos deoarece era phrontistes (greaca Koine: manager) al proprietatii care avea un sistem de contabilitate complex si standardizat, care era urmat de toate managerii locali de ferma.

Fiecare administrator al fiecarei subdiviziuni a mosiei isi intocmia propriile mici conturi, pentru functionarea de zi cu zi a mosiei, plata fortei de munca, productia de culturi, vanzarea produselor, folosirea animalelor si general cheltuieli cu personalul. Aceste informatii au fost apoi rezumate ca bucati de pergament de papirus intr -un cont anual mare pentru fiecare subdiviziune particulara a proprietatii.

Inregistrarile au fost aranjate pe sectoare, cu cheltuieli de numerar si castiguri extrapolate din toate sectoarele diferite. Conturile de acest fel i-au oferit proprietarului posibilitatea de a lua decizii economice mai bune, deoarece informatiile au fost selectate si aranjate intentionat.

In Persia secolului al VIII-lea, savantii s-au confruntat cu cerinta Coranului ca musulmanii sa tina evidenta datoriilor lor ca parte a obligatiei lor de a raspunde lui Dumnezeu in toate problemele vietii lor.

Acest lucru a devenit deosebit de dificil atunci cand a fost vorba de mostenire, care a cerut o contabilitate detaliata pentru avere dupa moartea unei persoane. Bunurile ramase dupa plata cheltuielilor de inmormantare si a datoriilor au fost repartizate fiecarui membru al familiei in cote fixe si includ sotii, copii, tati si mame. Acest lucru a necesitat utilizarea pe scara larga a rapoartelor, inmultirii si impartirii care depindeau de matematica numerelor hindu-arabe.

Matematica mostenirii a fost rezolvata printr-un sistem dezvoltat de matematicianul islamic medieval Muhammad ibn Musa al-Khwarizmi (cunoscut in Europa ca Algorithmi din care derivam „algoritm”).

Opusul lui Al-Khwarizmi „Cartea compensiva privind calculul prin completare si echilibrare” a stabilit matematica, ultimul capitol fiind dedicat evidentei contabile in partida dubla necesara pentru solutionarea alocarilor de mostenire islamica.

No Comments

    Leave a Reply