Majoritatea parintilor asteapta cu mandrie a treia aniversare a copilului lor si asteapta cu nerabdare inceputul gradinitei. Copiii sunt si ei incantati si abia asteapta. De multe ori au fost deja la cresa, unii au fost ingrijiti de o ingrijitoare iar altii au fost „doar” cu mama sau cu tatal lor.
Dar pentru toata lumea, noua aventura este la un pas spre independenta si un pas departe de parinti, ca „cei mari”, si de multe ori stiu foarte bine ca se confrunta cu schimbari majore. Desi copiii sunt fericiti, perioada de acomodare poate fi dificila deoarece copilul nu se simte bine si inca nu poate face pasul departe de mama sau tata.
Abordarea situatiei este acum folosita in majoritatea gradinitelor. Accentul se pune aici pe invatarea sociala si pe conditiile de viata zilnice ale copiilor. Spre deosebire de trecut, nu exista un program saptamanal in care sa fie stabilite, de exemplu, orele de muzica luni, mestesuguri si asa mai departe, dar educatoarele dezvolta activitati si planuri pentru viitorul apropiat in functie de interesele copiilor.
Daca, de exemplu, interesul pentru florile de primavara este trezit la copii, educatoarele vor raspunde si vor privi dezvoltarea florilor in urmatoarele saptamani. In plus, grupurile de varsta mixta (de la trei pana la sase ani), implicarea parintilor si planificarea flexibila de zi cu zi, bazata pe dorintele copiilor, se numara printre principiile de baza.
In asa-numitul „concept inchis” exista grupuri fixe pentru copiii din gradinita. De exemplu, daca intr-o unitate cu trei camere si o zona exterioara sunt 75 de copii, atunci se formeaza trei grupuri cu cate 25 de copii fiecare. Copiii se joaca, mananca si dorm in aceste grupuri.
De obicei, acestia intra in contact cu copiii din celelalte grupuri doar pentru joaca libera sau in aer liber. Varsta copiilor este diferita (intre trei si sase ani) si sunt intre una si doua educatoare pe grupa.
De ce ar trebui sa iti dai copilul la engleza?
Multe studii arata ca copiii invata multe in primii ani de viata. Concluzia de a folosi acest timp al dezvoltarii abilitatilor cognitive de a invata o noua limba este evidenta. Daca copiii cresc vorbind doua limbi acasa, de obicei vor putea vorbi ambele limbi foarte bine. Acest rezultat poate fi atins prin sprijinul directionat catre cursuri engleza copii.
Cu toate acestea, exista cateva puncte care indica faptul ca copiii sunt deja capabili sa invete doua limbi straine in acelasi timp in primii ani de viata. Marele avantaj al acestui timp este ca copiii nu sunt expusi la nicio presiune si pot astfel invata liber. Gandirea pozitiva va aduce rezultate remarcabile si cu siguranta nu poate iesi nimic gresit din aceasta experienta.
In primii ani de viata, copiii sunt deosebit de curiosi si le place sa incerce lucruri noi in orice fel. Spre deosebire de insusirea ulterioara a unei limbi straine, invatarea limbii engleze nu se bazeaza pe reguli, ci are loc intr-un mod intuitiv. Deci nu exista gramatica si vocabular in programul zilnic, ci manipularea jucausa a sunetelor limbii straine.
Examinarea constienta a limbii, care este necesara in scoala, nu este necesara la cursuri. Aceasta inseamna ca abilitatile lingvistice se pot conecta in structurile neuronale ale creierului intr-un mod complet diferit.
La cursuri, copiii abordeaza o noua limba intr-o maniera complet impartiala, deoarece vorbirea si comunicarea sunt in prim plan si nu caracterul locului de unde astia vor invata.
Multe cursuri ofera acum limba engleza pentru copii. Totusi, acest lucru nu inseamna ca cel mic va deveni bilingv. Spre deosebire de cursurile clasice, unde copiii invata engleza doar pentru ore individuale pe saptamana, in paralel, conceptul de cursuri engleza online este conceput astfel incat copiii sa aiba contact direct cu limba engleza in fiecare zi.
Acest lucru functioneaza daca profesorii au o educatie buna si engleza este precum limba lor materna. Daca, pe de alta parte, copiii sunt predati de vorbitori fara experienta, acest lucru are un impact mai negativ asupra dezvoltarii limbajului.
Obiectivele cursurilor de engleza sunt sa invete copiii o limba straina de la zero, in acelasi timp in care se simte bine si confortabil. Acest lucru se intampla de obicei cand un profesor vorbeste doar limba engleza cu copiii. Pentru jumatate de zi, copiii sunt astfel capabili sa comunice doar folosind limba engleza.
Muzica in special joaca un rol important in promovarea dezvoltarii limbajului. Acesta poate invata separat cantece in engleza sau se poate distra impreuna cu parintii, pentru a face aceasta activitate mult mai creativa, cunoasca cultura in ansamblu si sa inteleaga limba intr-un mod special.
Un copil este capabil sa proceseze doua limbi fara probleme, chiar si la o varsta frageda. Acest lucru ar trebui exploatat, pentru ca in zilele de azi a fi multilingv este un mare plus. Copiii sunt facuti sa invete limbi straine.
Acest lucru nu se aplica numai limbii materne. Oricine a stapanit doua sau mai multe limbi inca de la o varsta frageda are multe avantaje si beneficiaza de ele toata viata – personal, profesional si intre oameni.
No Comments