Menu
Afaceri / Blog

Un ghid practic pentru a incepe o afacere

Un ghid practic pentru a incepe o afacere

Vrei sa incepi o noua afacere? Vrei sa te asiguri ca te pregatesti temeinic inainte de a incepe o afacere, dar iti dai seama ca e posibil ca lucrurile sa nu mearga in directia buna? Pentru a conduce o afacere de succes, trebuie sa te adaptezi la situatii in schimbare. AfacereaZilei.ro iti ofera cateva informatii despre cum ai putea sa iti incepi drumul spre succes.

Efectuarea de studii de piata aprofundate pe domeniul in care vrei sa iti dezvolti afacerea si identificarea potentialei clientele este o parte importanta a elaborarii unui plan de afaceri. Aceasta implica efectuarea de sondaje, organizarea de focus-grupuri si cercetarea SEO si a datelor publice.

Inainte de a incepe sa iti vinzi produsul sau serviciul, trebuie sa iti construiesti afacerea si sa obtii un numar de persoane care sunt gata sa sara atunci cand iti deschizi usile pentru noul drum. Discuta cu orice antreprenor sau proprietar de intreprindere mica si vei afla rapid ca inceperea unei afaceri necesita multa munca. O idee nu devine o afacere fara efort.

Unii antreprenori in devenire inteleg efortul necesar pentru a crea o afacere, dar s-ar putea sa nu fie familiarizati cu multi pasi necesari pentru lansarea unei afaceri. Daca esti dispus sa depui efortul pentru a construi o afacere, vei dori sa cunosti pasii necesari pentru a-ti atinge obiectivele.

Sarcini precum numirea companiei si crearea unei sigle sunt evidente, dar ce ramane cu pasii mai putin cunoscuti, la fel de importanti? Fie ca este vorba de determinarea structurii afacerii sau de elaborarea unei strategii de marketing detaliate, volumul de munca se poate acumula rapid.

Inainte de toate, rafineaza-ti ideea! Daca te gandesti sa incepi o afacere, probabil ca ai deja o idee despre ceea ce vrei sa vinzi sau sa intri pe piata pe care vrei sa intri. Efectueaza o cautare rapida pentru companiile existente din industria aleasa. Afla ce fac actualii lideri de marca si afla cum o poti face si tu mai bine. Daca crezi ca afacerea ta poate furniza ceva ce alte companii nu ofera (sau ca poti livra acelasi lucru, doar mai rapid si mai ieftin), deja poti porni de la o idee solida si te poti considera gata sa creezi un plan de afaceri.

Defineste-ti „de ce”

De fapt, incepe intotdeauna cu „de ce”. Este bine sa stii de ce sa iti lansezi afacerea. In acest proces, poate fi intelept sa faci diferenta intre daca afacerea serveste un motiv personal sau de ce. Cand motivul tau este axat pe satisfacerea unei nevoi pe piata, domeniul de activitate al companiei va fi intotdeauna mai mare decat o companie conceputa pentru a satisface o nevoie personala.

Ia in considerare franciza!

O alta optiune este  deschiderea unei francize  a unei companii consacrate. Conceptul, urmarirea marcii si modelul de afaceri sunt deja in vigoare; tot ce ai nevoie este o locatie buna si mijloacele pentru a-ti finanta operatiunea.

Fa-ti o idee despre numele companiei!

Indiferent de optiunea pe care o alegi, este vital sa intelegi rationamentul din spatele ideii. Specialistii avertizeaza antreprenorii sa scrie un plan de afaceri sau sa faca brainstorming-ul unui nume de afacere inainte de a pune in valoare ideea pe care o ai.

No Comments

    Leave a Reply