Daca acum doua – trei decenii era un lux sa fii proprietarul unui autoturism (majoritatea conduceau Dacia 1310 la vremea respectiva), acum este o necesitate sa detii un autoturism.
Oamenii au nevoie in viata de zi cu zi de un autoturism pentru a se deplasa in diferite locuri. De exemplu este mult mai usor sa faci naveta avand propria masina, decat sa te deplasezi pe jos pana in statie, iar apoi sa astepti transportul in comun.
Este mai usor sa mergi la cumparaturi stiind ca ai posibilitatea de a-ti pune bagajele in portbagj, si apoi mergi cu masina pana in curte sau in fata blocului. Exista mult motive pentru care masina este o necesitate, acestea fiind doua exemple.
Cand esti proprietarul unui autoturism insa, trebuie sa ai mare grija de masina, trebuie sa-i faci reviziile la timp, si trebuie sa te asiguri de faptul ca aceasta se afla in cele mai bune conditii. Este de preferat sa pastrezi masina in garaj daca ai unul, sau intr-un loc in care sa fie protejata, pentru ca de exemplu, exista factori care pot afecta integritatea parbrizului.
Mai multe detalii cu privire la factorii care pot afecta integritatea parbrizului, vor fi prezentati in cele ce urmeaza.
Grindina
Fara doar si poate, grindina este posibil sa afecteze integritatea unui parbriz. Atunci cand masina nu este pastrata in garaj, iar grindina isi face simtita prezenta, sunt foarte mari sansele ca aceasta sa ciobeasca sau chiar sa fisureze parbrizul.
Exista parbrize care deja prezinta diferite fisuri sau ciobituri, iar in cazul in care masina nu se afla in garaj si nu este protejata, sunt foarte mari sansela ca grindina sa provoace o dauna mai mare.
Furtunile
Un alt motiv pentru care este indicat ca o masina sa fie pastrata in garaj, este reprezentat de furtunile care sunt foarte periculoase. Cand starea vremii se prezinta astfel, nu este indicat ca o masina sa fie asezata sub un copac in fata blocului de exemplu. Ramurile copacilor se pot rupe datorita conditiilor meteo nefavorabile si pot cadea pe masina, iar parbrizul va fi cu siguranta afectat.
Asadar, atat ca discutam despre furtuna cat si despre grindina, ne referim la doi factori periculosi pentru parbrize. Tocmai de aceea, atunci cand conditiile meteo se prezinta astfel, este foarte important ca masina sa fie in garaj.
Schimbarile bruste de temperatura
Un alt factor care poate pune in pericol integritatea unui parbriz, este reprezentat de schimbarile bruste de temperatua. Multe pabrize au avut odata cu trecerea timpului de suferit din acest motiv, iar proprietarii autoturismelor nici macar nu au avut idee despre ce este vorba.
De exemplu, pe timpul iernii stim cu totii ca daca o masina este pastrata in garaj, dimineata cand vrei sa o pornesti, nu vei avea parbrizul inghetat. Vei porni motorul, vei astepta 2-3 minute pentru incalzirea motorului, iar apoi vei pleca la drum. Nu vei avea de dat jos zapada de pe masina, nu va fi nevoie dezghetarea parbrizului.
In schimb, in cazul in care masina nu se afla in garaj, parbrizul va ingheta. Nu este neaparat nevoie sa ninga, pentru ca acest lucru sa se intample. Vii seara acasa de la cumparaturi sau din oras, iar in masina este cald. Afara fiind frig, se va face condens, iar astfel parbrizul va ingheta.
Ei bine, dimineata cand vei dori sa pleci cu masina, va fi nevoie ca parbrizul sa fie dezghetat. In nici un caz nu este indicat sa folosesti apa fierbinte in acest sens. Stim cu totii ca pentru a topi gheata, apa calda/fierbinte este eficienta. Tinand cont insa ca este vorba despre parbrizul masinii, acesta poate fi grav avectat de apa calda/fierbinte turnata peste parbriz.
De-asemenea, in cazul in care o masina stationeaza ore intregi in soare, iar apoi este setata clima masinii la o temperatura redusa, este posibil ca parbrizul sa fie deteriorat si de acest aspect.
Ciobire, fisurare sau spargere in timpul mersului
Este posibil sa pornesti de acasa si sa ai parbrizul intact, iar in trafic acesta sa aiba de suferit. Daca de exemplu circuli pe un drum de tara si nu pastrezi o distanta de cativa metri fata de masina din fata, este posibil ca de sub rotile acesteia sa sara pietre in spate, iar acestea iti vor lovi parbrizul care se va ciobi, fisura sau sparge.
Este posibil sa mergi pe un drum national in spatele unui camion care transporta pietris, iar din remorca acestuia sa-ti cada pe parbriz pietre. Este posibil sa incerci sa depasesti si sa se intample acelasi lucru.
Nu in ultimul rand, in urma unei coliziuni se poate sparge parbrizul unei masini. In acest caz insa, nu va mai fi nevoie doar de o reparatie pentru parbriz, ci de o reparatie si pentru caroseria masinii, deci cu siguranta costurile vor fi mult mai mari.
No Comments