Menu
Afaceri / IT / Optimizare Seo

8 Pasi pentru crearea unui magazin online

8 Pasi pentru crearea unui magazin online

Crearea unui magazin online este cea mai rapida si usoara modalitate de a-ti lansa propria afacere. Bineinteles, trebuie acoperite anumite aspecte importante, cum ar fi infiintarea unei firme, deschiderea unui cont bancar de business si primul contact cu un contabil. 

In afara de acestea, setarea si lansarea unui magazin online nu este un proces anevoios. In aproximativ o luna, poti avea un magazin online complet functional, pregatit sa-si intampine clientii.

Daca ai fost intotdeauna tentat(a) de a avea propria afacere (si independenta financiara), dar ai tot amanat pentru ca nu ai stiut cum sa incepi, mai jos gasesti toti pasii pe care trebuie sa ii parcurgi. 

Detalii despre fiecare in parte ai in cursul StartUp in eCommerce, din Academia Gomag!

1. Alege o nisa si dezvolta un plan de afaceri

Cel mai mare avantaj, legat de crearea unui magazin online, e ca poti vinde orice. Iar piata de eCommerce e mai mult decat generoasa. Din acest motiv, trebuie intai sa te hotarasti asupra unei nise (cu cat e mai specifica, cu atat mai bine). 

Incepe cu o cercetare de piata. Vezi ce lipseste sau nu este acoperit corespunzator de afacerile existente. Poate afli de la prieteni sau familie de o nevoie anume, pentru care nu exista inca o solutie potrivita. Acoperirea unei nevoi este una din cele mai bune modalitati de a incepe o afacere.

Google Trends si canalele de social media sunt doua unelte gratuite care iti pot arata ce fel de produse se cauta si care sunt nevoile din piata. Odata stabilita nisa, fa-ti un plan de afaceri: ce vei vinde, cum vei vinde, cui vei vinde si ce obiective iti propui sa atingi anul acesta.

2. Gaseste un nume de domeniu potrivit

Inainte de a incepe lucrul la magazinul tau online, trebuie sa-ti pui la punct domeniul. Iar asta inseamna sa gasesti un nume de domeniu potrivit, usor de retinut si specific pentru afacerea ta. 

Incearca sa fii original(a) si sa gasesti un nume unic. Evita sa folosesti cuvinte cheie si incearca sa pastrezi numele scurt. De asemenea, alege extensia “.ro” in loc de “.com”, daca momentan te vei adresa pietei din Romania. 

3. Alege platforma de eCommerce care va sta la baza magazinului online

E indicat sa alegi o platforma de eCommerce care poate creste odata cu magazinul tau, pentru a nu fi nevoit(a) sa te muti mai tarziu (este un proces consumator de timp). Asadar, vezi daca platforma pe care vrei sa o alegi iti poate asigura o crestere pe termen lung

Apoi, cate functionalitati utile iti poate oferi? Daca acestea sunt native (nu trebuie create de la 0 si implementate de programatori), e si mai bine, pentru ca te va scuti de cheltuieli considerabile. 

O platforma sigura (atat pentru magazin, cat si pentru clientii acestuia) si optimizata pentru mobil sunt alti doi factori de luat in seama. Daca alegi crearea unui magazin online pe o platforma specializata de la bun inceput, te vei putea ocupa de vanzari fara impedimente.

4. Fa setarile necesare pentru noul magazin

Aici ne referim la aspectul noului magazin. Alege tema, pune la punct font-urile, bannerele, schema de culori, marcaje promotionale, icon-uri de trust, adauga imagini de calitate si link-uri catre conturile de social media (de business, pentru brand-ul tau). 

Testeaza mai multe variante de design si vezi ce se potriveste cel mai bine.

5. Adauga produse in magazin

In acest pas se presupune ca stii ce vei vinde si ai deja stabilita o relatie cu furnizori/producatori. Asadar, mai departe va trebui sa adaugi produse in magazin. Cel mai bine ar fi sa imparti produsele pe categorii, pentru a fi mai usor de gasit. 

De asemenea, dedica timp pentru crearea unor descrieri de produse detaliate si foloseste imagini (si video daca e posibil) de calitate. Ajuta clientii sa faca alegeri potrivite.

6. Alege curierul potrivit si fa integrarea cu acesta

Un aspect important, legat de comenzile online, este livrarea produselor la client. Livrarea trebuie sa fie prompta si cat mai rapida (ideal in 24-48 de ore). 

Din acest motiv, alege cu grija curierul cu care vei colabora. Trebuie sa fie un partener de incredere ce isi va respecta partea de sarcini in colaborarea pe care ati stabilit-o. La fel stau lucrurile si cand alegi procesatorul de plata online.

7. Promoveaza-ti noul magazin

Cel mai negru cosmar al fiecarui antreprenor este lipsa traficului in magazinul online. Fiindca atat brand-ul, cat si magazinul online sunt noi pe piata, trebuie sa le promovezi daca vrei ca lumea sa afla de ele. 

Prioritizeaza cateva canale de social media pentru promovare (Facebook si Instagram, spre exemplu) si pune la punct o strategie de prelansare. Nu trebuie sa astepti pentru ca magazinul sa fie gata pentru a incepe promovarea lui.

8. Lanseaza-ti magazinul online

Dupa ce totul e pus la punct si functioneaza (ai grija sa testezi fluxul), seteaza o data pentru lansarea oficiala (si starneste atmosfera in social media). 

Toate produsele trebuie sa fie pregatite, procesul de check-out sa fie usor si rapid, modalitatile de plata si curierii integrati si toate celelalte elemente implementate (mesaj de bun venit, cupoane/coduri de reducere, afisarea promotiilor etc.). In acest punct, trebuie doar sa atragi clienti in magazin. 

Cu putina rabdare si atentie, plus urmarea unui curs dedicat pentru crearea unui magazin online, business-ul se poate face fara o investitie mare si fara ajutor din partea diversilor “specialisti”. Trebuie doar sa inveti cum se face acest proces corect si vei avea toate sansele sa atingi succesul. 

No Comments

    Leave a Reply